dinsdag 27 december 2011

Kleine Houdini's

Zoals eerder op de filmpjes te zien was had ik buiten een ren gemaakt voor de mannen met "kippennet". Bij dit net zijn de mazen onderin vrij klein. "Ontsnappen niet mogelijk" dacht ik. Fout gedacht. Al snel ontdekten onze kleine Houdini's dat de mazen iets hoger in het net groot genoeg waren om - met enige moeite - doorheen te kruipen. En dat deden ze! Als ik de ene terug zette kroop de volgende er alweer doorheen. Leuk spelletje. Soort van "water naar de zee dragen" voor mij. Niet te doen dus.
Niels heeft de ren opnieuw gemaakt met oude dakplaten, zie de achtergrond van de foto met Yara. Dit houdt ze wel tegen! Ook binnen hadden ze al een stuk gaas van de ren kapot gemaakt, de kleine boefjes.

Lieve mooie Yara, houdt buiten alles in de gate vanaf een krukje.



Gisteren hebben de heren voor het eerst kippennek gegeten. Om mijn vingers te sparen heb ik ze één voor één bij me genomen en een (goed platgeslagen) nekje gevoerd. Dit is Bikkel.


En hier is Barrel. Ze vonden het allemaal erg lekker.


En hier eten ze met z'n allen de rest van de maaltijd uit een bak. Ook dit viel zeer goed in de smaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten