dinsdag 25 mei 2010

Geboortebericht, roomservice en Hero

Het leek me wel leuk om een "geboortekaartje" via de e-mail rond te sturen na de bevalling van Yara.
Dus, na wat gepuzzel is dit het resultaat. De powerpoint versie is natuurlijk duidelijker en mooier, maar goed, dit is het dus ongeveer geworden.



Yara is een fantastische moeder. Ze verzorgt de kleintjes op en top. Dat had ik ook wel verwacht, ze verzorgde Hero in het begin ook wel een beetje als pup.
Tijd om te plassen heeft bijna ze niet. Ik moet haar uit de werpkist tillen en meenemen, en ze is ook razendsnel weer terug.
Alleen 's nachts duurt het haar zeker toch te lang, want toen heeft ze me twee keer wakker gemaakt omdat ze eruit moest. Ze kwam met twee pootjes op mijn bed staan (ik slaap in de kamer), tikte me met haar snuit aan en ging snel zolang weer in de werpkist liggen tot ik er uit was gekomen.

Ze wil ook (nog) niet uit de werpkist komen om te eten of te drinken, dus is het een werpkist met roomservice: regelmatig houden we haar een bakje met water of eten voor waar ze dan uit eet of drinkt tot ze genoeg heeft.

Ze is erg beschermend over de kleintjes. Als de meiden een pup optillen komt ze wèl de werpkist uit en blijft ze er met haar neus bovenop staan.
Als ik een pup pak dan is dat goed, maar ze houdt het scherp in de gaten. Zodra ze een piepgeluidje hoort is ze er ook weer als de kippen bij om te kijken of het allemaal wel goed gaat.

En arme Hero. Haar beste vriendje schreef ik in het begin. Nou, dat is even over. Yara dult hem niet in de kamer. Zodra ze hem aan hoort komen rent ze schel blaffend op hem af. Moederinstinct zullen we maar denken. Zal wel weer een keer overgaan.


Arme Hero

Geen opmerkingen:

Een reactie posten